13 Temmuz 2013 Cumartesi

Google Seni Nasıl Kullanıyor? (ve Reklam Bütçeni)

Daha bugün SEO bloglarının birtanesinde dolaşırken rastladığım güzel bir yazıyı kendimce çevirmek istiyorum. Çok hoşuma gitti aslına bakarsanız.


Uyarı: Bu bir rant. Küçük bir rant.

Google'ın Panda ve Penguen güncellemelerinin arama sonuçlarının performansını arttırmadığına karar verdim. Eminimki uzun bir yazı ile bir saat boyunca bunu dinlemek istemezsiniz. O yüzden kısaca anlatacağım.

  • Google bir işletme.
  • Google'ın işi öncelikle reklamlar (PPC) aracılığıyla para kazanmak.
  • SEO, Google'a direk olarak para kazandırmıyor.
  • Büyük siteler, organik trafik almak için büyük paraları SEO şirketlerine yatırıyor.
  • Google, SEO'yu PPC için bir rakip olarak görüyor.
  • Google, sitelerin binlerce linki satın almak için büyük paralar harcadığını biliyor.
  • Google, bu büyük paralardan pay almak için bir plan yaptı.
  • Google, çok fazla link alan sitelerin değerlerini düşürdü.
  • Bu siteler organik trafik bazında hit kaybettiler.
  • Bu sitelerin trafiğe olan ihtiyaçları var.
  • Siteler daha önce SEO için harcadıkları paraları Google'da reklam (PPC) için harcamaya başladı.
  • Google, bu paraları cebe attı.
  • Google, açıkca SEO'ya ilişkin kafa karıştıcı propagandalara devam etti.
  • Google güçlendirilmiş araçlarını ücretsiz olarak reklamveren panellerine koydu(Google Adwords-Keyword Planner Tool mesela)
  • Google, site sahiplerine ücretsiz reklam kuponları dağıtıyor.
  • Google, siten penalized cezası almış olsa bile, ücretli reklamlar yoluyla trafik almana hiçbirşey demiyor.
  • Böylece daha çok site SEO yerine PPC için para harcamaya başlıyor.
  • Google daha çok para cepliyor.
  • Kaliteli siteler organik arama sonuçlarında düşüyor.
  • Çöp diyebileceğimiz siteler ise ne SEO'ya ne de PPC'ye para harcıyor.
  • Google bu çöp sitelerin ceza almasını sağlıyor ve kurallara uymadıklarını açıklıyor.
  • Google kazanıyor.
  • SEO kaybediyor.

Kaynak: http://seogurltalk.blogspot.com/2012/08/how-google-is-using-you-and-your.html

1 yorum: